Biuletyn Informacji Publicznej
Ogłoszenie wyniku konkursu na stanowisko adiunkta w Zakładzie Środowiskowego Laboratorium Badań Radiospektroskopowych (Z8) Instytutu Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk ogłoszonego 13 maja 2021 r.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Dawid Konieczny
- Wytworzony przez: prof. dr hab. Jadwiga Tritt-Goc ((Kierownik Środowiskowego Laboratorium Badań Radiospektroskopowych))
- Nadrzędna kategoria: Biuletyn Informacji Publicznej
- Kategoria: Konkursy, oferty pracy
Ogłoszenie wyniku konkursu na stanowisko naukowe typu post-doc w Zakładzie Cienkich Warstw (Z3) w programie badawczym OPUS 17 w Instytucie Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk ogłoszonego 8 kwietnia 2021 r.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Dawid Konieczny
- Wytworzony przez: dr hab. inż Piotr Kuświk prof. IFM PAN (Kierownik Zakładu Ciekich Warstw)
- Nadrzędna kategoria: Biuletyn Informacji Publicznej
- Kategoria: Konkursy, oferty pracy
Dyrektor Instytutu Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk ogłasza konkurs na stanowisko adiunkta w Zakładzie Środowiskowego Laboratorium Badań Radiospektroskopowych (Z8).
Termin składania dokumentów na konkurs upływa 31 maja 2021 r. o godz. 15:00.
Strona internetowa Zakładu Środowiskowego Laboratorium Badań Radiospektroskopowych.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Dawid Konieczny
- Wytworzony przez: prof. dr hab. Jadwiga Tritt-Goc (Kierownik Środowiskowego Laboratorium Badań Radiospektroskopowych)
- Nadrzędna kategoria: Biuletyn Informacji Publicznej
- Kategoria: Konkursy, oferty pracy
HORYZONT 2020
dr inż. Dorota Dardas
01.07.2020-30.04.2021
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Agata Tomaszewska
- Wytworzony przez: Agata Tomaszewska (Asystent dokumentacji i informacji naukowej)
- Nadrzędna kategoria: Projekty zakończone
- Kategoria: Zakończone projekty finansowane lub dofinansowane przez podmioty/instytucje zagraniczne
Dyrektor Instytutu Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk ogłasza konkurs na stanowisko naukowe typu post-dok w projekcie badawczym NCN OPUS 17 w Zakładzie Cienkich Warstw (Z3).
Termin składania dokumentów upływa 14 maja 2021 o godz. 15:00.
Strona internetowa Zakładu Cienkich Warstw
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Barbara Cicha
- Wytworzony przez: dr hab. inż Piotr Kuświk prof. IFM PAN (Kierownik Zakładu Ciekich Warstw)
- Nadrzędna kategoria: Biuletyn Informacji Publicznej
- Kategoria: Konkursy, oferty pracy
Data nadania stopnia: 22.06.2021
Temat: Charakterystyka stanu podstawowego wybranych silnie skorelowanych związków 4f -elektronowych ze szczególnym uwzględnieniem aspektów transportu elektronowego i cieplnego
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Elżbieta Seredyńska
- Wytworzony przez: Elżbieta Seredyńska (asystent dokumentacji i informacji naukowej)
- Nadrzędna kategoria: Nauka
- Kategoria: Przewody habilitacyjne
Zakład Kryształów Molekularnych (Z12)
prof. dr hab. Roman Świetlik
2021 – 2023
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Agata Tomaszewska
- Wytworzony przez: Agata Tomaszewska (Asystent dokumentacji i informacji naukowej)
- Nadrzędna kategoria: Zadania badawcze
- Kategoria: Oddział Fizyki Magnetyków i Zjawisk Kooperatywnych
Zakład Teorii Nanostruktur (Z9)
prof. dr hab. Stanisław Lipiński
2021 – 2023
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Agata Tomaszewska
- Wytworzony przez: Agata Tomaszewska (Asystent dokumentacji i informacji naukowej)
- Nadrzędna kategoria: Zadania badawcze
- Kategoria: Oddział Fizyki Magnetyków i Zjawisk Kooperatywnych
Zakład Fizyki Niskich Temperatur (Z14)
prof. dr hab. Wojciech Kempiński
2021– 2023
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Agata Tomaszewska
- Wytworzony przez: Agata Tomaszewska (Asystent dokumentacji i informacji naukowej)
- Nadrzędna kategoria: Zadania badawcze
- Kategoria: Oddział Fizyki Dielektryków i Spektroskopii Molekularnej
Zakład Radiospektroskopii Ciała Stałego (Z1)
dr hab. Waldemar Bednarski
2021– 2023
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Agata Tomaszewska
- Wytworzony przez: Agata Tomaszewska (Asystent dokumentacji i informacji naukowej)
- Nadrzędna kategoria: Zadania badawcze
- Kategoria: Oddział Fizyki Dielektryków i Spektroskopii Molekularnej
2019/35/N/ST5/03324 (PRELUDIUM-18)
dr inż. Sylwia Zięba
20.07.2020-19.01.2025
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Agata Tomaszewska
- Wytworzony przez: Agata Tomaszewska (Asystent dokumentacji i informacji naukowej)
- Nadrzędna kategoria: Projekty naukowe i badawcze
- Kategoria: Projekty finansowane lub dofinansowane przez instytucje/organizacje krajowe: NCN, NCBiR, MEiN/MNiSW, NAWA
2019/35/O/ST5/02980 (PRELUDIUM BIS-1)
dr hab. Mirosław Werwiński
01.10.2020-30.09.2024
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Agata Tomaszewska
- Wytworzony przez: Agata Tomaszewska ( Asystent dokumentacji i informacji naukowej )
- Nadrzędna kategoria: Projekty naukowe i badawcze
- Kategoria: Projekty finansowane lub dofinansowane przez instytucje/organizacje krajowe: NCN, NCBiR, MEiN/MNiSW, NAWA
Data nadania stopnia: 29.04.2021
Temat: Defekty a niestabilność sieci krystalicznej w antyferroelektrycznym PbZrO3
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Elżbieta Seredyńska
- Wytworzony przez: Elżbieta Seredyńska (asystent dokumentacji i informacji naukowej)
- Nadrzędna kategoria: Nauka
- Kategoria: Przewody habilitacyjne
Oświadczenie o dostępności
Deklaracja dostępności strony internetowej Instytutu Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk
Instytut Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona Instytutu Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk.
- Data publikacji strony internetowej: 1998-01-07.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2015-05-31.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Twórcy, redaktorzy i autorzy naszego serwisu dokładają wszelkich starań, aby wszystkie strony spełniały wszystkie wymagania WCAG 2.1 na poziomie AA.
Treści niedostępne
- Filmy i transmisje live nie posiadają audiodeskrypcji.
- Redaktorzy stron starają się ograniczyć do minimum korzystanie z plików (np. PDF) i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
- Serwis zawiera dokumenty w postaci plików PDF, które są skanami (obrazami) lub zostały przygotowane bez odpowiedniej struktury. Dokładamy starań, aby wymieniać takie dokumenty na dostępne, na podstawie istniejących materiałów źródłowych. Do odczytu takich dokumentów PDF można użyć narzędzia OCR.
Zauważone problemy
Mimo wkładanych wysiłków w możliwie najlepsze spełnienie wszystkich wymagań na poziomie AA, może się zdarzyć, że na niektórych stronach pojawią się usterki i ograniczenia. W szczególności mogą one dotyczyć:
- 2.4.6 Nagłówki i etykiety. Nagłówki muszą być prawidłowo zagnieżdżone. Nasza witryna obsługiwana jest przez system zarządzania treścią, który automatycznie generuje niekiedy niepoprawnie zagnieżdżone nagłówki. Staramy się na bieżąco kontrolować takie sytuacje, ale zdarza się,że nie wszystkie przypadki są od razu zauważone i skorygowane;
- 1.1.1. Treść nietekstowa (poziom A). Niepotrzebnie powtórzona treść odnośnika w opisie alternatywnym ikony. Podobnie jak w poprzednim przypadku, źródłem usterki jest automatycznie generowany opis alternatywny. Systematycznie poprawiamy kod stosowanego oprogramowania, aby wyeliminować wszystkie tego typu sytuacje (problem dotyczy strony BIP);
- załączonych dokumentów: Nie wszystkie starsze dokumenty zostały przygotowane zgodnie z wymogami dostępności. Systematycznie będziemy je poprawiać, zastępując niedostępne wersje dostępnymi. Nowe dokumenty przygotowywane są w oparciu o dostępne materiały źródłowe;
- brak informacji o rozmiarze oraz typie pliku do pobrania na stronach innych niż strony BIP.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-11-18.
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-11-18.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dawid Konieczny.
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: 61 8695 266
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Instytut Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk
- Adres: Mariana Smoluchowskiego 17
60-179 Poznań - E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: 61 8695 100
Po wyczerpaniu ww. możliwości skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Instytut Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk
ul. M. Smoluchowskiego 17
60-179 Poznań
- Budynek instytutu zlokalizowany jest na ogrodzonym terenie. Brama wjazdowa oraz wejście dla pieszych dostępne są od ulicy M. Smoluchowskiego i podlegają całodobowemu monitorowaniu oraz obsłudze przez personel portierni. Przy wejściu dla pieszych zamontowany jest domofon.
- Na terenie instytutu znajdują się dwa parkingi samochodowe – od strony wjazdu oraz na tyłach budynku. Parkingi posiadają oznakowane miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych.
- Budynek posiada dwa wejścia: wejście główne od strony wjazdu na teren instytutu (drzwi dwuskrzydłowe o szerokości 2 x 90 cm) oraz wejście boczne od strony parkingu usytuowanego na tyłach budynku (drzwi skrzydłowe 80 cm z możliwością otwarcia dostawki o szerokości ok. 15 cm).
Przy wejściu głównym istnieje możliwość bezpośredniej komunikacji z personelem portierni, natomiast przy wejściu bocznym zamontowany jest domofon.
W sąsiedztwie wejścia bocznego zlokalizowana jest winda (wymiary ok. 135 cm i 160 cm) z zewnętrznymi drzwiami skrzydłowymi (80 cm z możliwością otwarcia dostawki
o szerokości ok. 15 cm) oraz automatycznymi drzwiami rozsuwanymi (szerokość 90 cm). Dostęp do winy na parterze możliwy jest jedynie z zewnątrz budynku, tj. z poziomu rampy załadunkowej.
Wejścia do budynku posiadają podjazdy umożliwiające pokonanie różnicy poziomów (ok. 30 cm od frontu i ok. 65 cm z tyłu budynku – rampa). Podjazd przy wejściu głównym wyposażony jest w poręcze, natomiast pochylnia przy wejściu bocznym nie posiada balustrady i uchwytów.
W razie potrzeby personel portierni udziela pomocy osobom niepełnosprawnym ruchowo w dostępie do budynku (tel. 61 8695 100).
- Bryłę budynku tworzą trzy segmenty połączone główną klatką schodową (szerokość schodów ok. 150 cm). W segmencie A (trzypiętrowym) na pierwszym piętrze znajduje się m.in. sekretariat i gabinet dyrektora, biblioteka oraz pomieszczenia administracji (Dział Finansowo-Księgowy, Dział Kadr, Dział Administracyjno-Gospodarczy). W segmencie B (dwupiętrowym) na piętrze drugim usytuowany jest Dział Naukowo-Organizacyjny oraz Pracownia Informatyki. W segmencie C (jednopiętrowym) na pierwszym piętrze znajduje się aula wykładowo-seminaryjna instytutu (drzwi dwuskrzydłowe o szerokości 2 x 70 cm).
Komunikacja pomiędzy segmentami odbywa się za pomocą głównej klatki schodowej oraz windy. Przemieszczanie się wewnątrz poszczególnych segmentów zapewniają ciągi komunikacyjne – korytarze (szerokość ok. 200 cm) połączone są bocznymi klatkami schodowymi. Na parterze boczne klatki schodowe prowadzą do wyjść ewakuacyjnych.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze w segmencie C.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak pętli indukcyjnych. Brak dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej oraz brak możliwości skorzystania z tej funkcji. Na terenie instytutu można poruszać się z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
- Poglądowy plan sytuacyjny terenu i budynku instytutu przedstawiony jest na poniższym rysunku.
Oznaczenia:
- wjazd i wejście na teren instytutu od ulicy M. Smoluchowskiego
- wejście główne do budynku
- wejście boczne do budynku
- rampa załadunkowa
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Dawid Konieczny
- Wytworzony przez: Paweł Leśniak (Kierownik Pracowni Informatyki)
- Nadrzędna kategoria: Biuletyn Informacji Publicznej
- Kategoria: Podstawy prawne
Ogłoszenie wyniku konkursu na stanowisko asystenta w Zakładzie Stopów Magnetycznych (Z11) w Instytucie Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk ogłoszonego 9 października 2020 r.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Dawid Konieczny
- Wytworzony przez: Tomasz Toliński (Kierownik Zakładu Stopów Magnetycznych)
- Nadrzędna kategoria: Biuletyn Informacji Publicznej
- Kategoria: Konkursy, oferty pracy
Podkategorie
Podstawowe informacje Liczba artykułów: 4
Struktura Liczba artykułów: 1
Struktura organizacyjna Liczba artykułów: 1
Nauka Liczba artykułów: 119
Doktoraty Liczba artykułów: 60
Załącznik do uchwały RN IFM PAN nr 92/2024 z dn. 6.02.2024 r. określającej tryb działania i sposób postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w Instytucie Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk.
Przewody habilitacyjne Liczba artykułów: 38
Załącznik do uchwały RN IFM PAN nr 124/2024 z dnia 16.04.2024 r. określającej tryb działania i sposób postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego w Instytucie Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk
Postępowania o nadanie tytułu naukowego Liczba artykułów: 2
Zadania badawcze Liczba artykułów: 18
ZADANIA BADAWCZE REALIZOWANE W ROKU 2021
Lista projektów naukowych i badawczych finansowanych lub dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych.
Oddział Fizyki Dielektryków i Spektroskopii Molekularnej Liczba artykułów: 6
Dynamika molekularna, przemiany fazowe i własności jedno- i wielofazowych materiałów funkcyjnych
COM_CONTENT_READ_MOREOddział Fizyki Dielektryków i Spektroskopii Molekularnej
Oddział Fizyki Magnetyków i Zjawisk Kooperatywnych Liczba artykułów: 5
Nowe przewodzące i magnetyczne materiały dla nanoelektroniki: nanostruktury, układy warstwowe, stopy magnetyczne, materiały molekularne.
COM_CONTENT_READ_MOREOddział Fizyki Magnetyków i Zjawisk Kooperatywnych
Oddział Fizyki Miękkiej Materii i Materiałów Funkcyjnych Liczba artykułów: 2
Zakończone zadania badawcze Liczba artykułów: 5
Projekty naukowe i badawcze Liczba artykułów: 68
LISTA REALIZOWANYCH PROJEKTÓW NAUKOWYCH I BADAWCZYCH
Lista zadań badawczych realizowanych ze środków przeznaczonych na działalność statutową.
Projekty finansowane lub dofinansowane przez instytucje/organizacje krajowe: NCN, NCBiR, MEiN/MNiSW, NAWA Liczba artykułów: 17
Projekty finansowane lub dofinansowane przez podmioty/instytucje zagraniczne Liczba artykułów: 1
Projekty zakończone Liczba artykułów: 50
Edukacja Liczba artykułów: 2
Akty prawne Liczba artykułów: 1
Poznańska Szkoła Doktorska Instytutów Polskiej Akademii Nauk Liczba artykułów: 1
Konkursy, oferty pracy Liczba artykułów: 89
Konkursy - PSD IPAN Liczba artykułów: 23
Zamówienia publiczne Liczba artykułów: 12
Dane kontaktowe w sprawach zamówień:
Instytut Fizyki Molekularnej
Polskiej Akademii Nauk
ul. Mariana Smoluchowskiego 17
60-179 Poznań
tel.: 61 86 95 291
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zamówienia o wartości poniżej 130 000 zł Liczba artykułów: 1
Zamówienia o wartość równej lub przekraczającej kwotę 130 000 zł Liczba artykułów: 10
O BIP Liczba artykułów: 10
W tym dziale znajdą Państwo ogólne informacje o Biuletynie Informacji Publicznej, pomocne instrukcje oraz dane kontaktowe administratorów i redaktorów BIP.
O informacji publicznej Liczba artykułów: 7
W tym dziale znajdują się szczegółowe omówienia zasad dostępu do informacji publicznej oraz przepisy prawne regulujące udostępnianie informacji publicznych.
Pomoc BIP Liczba artykułów: 1
Na tej stronie znajdują się odnośniki do informacji, które mogą pomóc w korzystaniu z Biuletynu Informacji Publicznej Przykładowej Instytucji.
Informacje prawne Liczba artykułów: 2
W tym dziale znajdują się oświadczenia prawne wydawcy BIP – warunki korzystania z serwisów internetowych wydawcy, w tym z BIP, polityka prywatności, oświadczenie o dostępności